• Gratis verzending op alle bestellingen
  • Voor 18:00 uur besteld, vandaag verzonden
  • 30 dagen bedenktijd

Meest gestelde vragen (FAQ)

1. Bestelling plaatsen

1.1 Hoe kan ik mijn bestelling afrekenen?

Je kunt je bestelling bij ons snel, gemakkelijk en vooral veilig betalen. Je kiest zelf één van de volgende eenvoudige betaalmethoden tijdens de bestelprocedure; iDeal, PayPal, Afterpay of handmatig overmaken. Voor onze Belgische klanten hebben wij MisterCash. Bekijk onze Betaalmogelijkheden voor een uitleg per betaalmethode.

1.2 Heb je een verkeerd afleveradres ingevuld?

Als je geluk hebt is je pakket nog niet op de post en kunnen we het adres aanpassen bij onze vervoerder. We zullen ons uiterste best doen je te helpen maar als het pakket al is verzonden kunnen we waarschijnlijk niks meer doen.

1.3 Wat gebeurt er met mijn persoonlijke gegevens?

Je gegevens gebruiken wij voor onze administratie en verzending. Deze gegevens hebben wij nodig voor een correcte afhandeling. De webwinkel registreert je als klant, en zal je gegevens niet aan derden doorgeven of verkopen.

Je gegevens zijn persoonlijk en uiteraard niet voor anderen bedoeld. Wij respecteren dit en zullen je gegevens altijd met de grootste zorg behandelen. Wij zullen nooit je gegevens aan derden verstrekken.

Op onze Privacy Policy pagina kun je alles nog even rustig nalezen. 

2. Verzending & levering

2.1 Wanneer wordt mijn bestelling verzonden?

Als je bestelling voor 18 uur hebt geplaatst op een werkdag, wordt deze dezelfde werkdag overgedragen aan onze verzendpartner PostNL. Wanneer je een bestelling dus vrijdag na 18 uur plaatst, wordt deze op maandag (de eerstvolgende werkdag) verzonden.

Bestellingen in Nederland worden vaak de eerstvolgende werkdag of een dag erna - dus 1 á 2 werkdagen na je bestelling - door de brievenbus bezorgd. Bestellingen naar België doen er doorgaans 2 tot 5 werkdagen over. Vooral nu met het Coronavirus merken we dat PostNL meer vertragingen heeft door onderbezetting in het personeel enerzijds en drukte in de online bestellingen anderzijds.

Mocht je bestelling er nadat wij deze hebben overgedragen aan PostNL onverhoopt iets langer over doen, dan danken we je alvast voor je begrip hiervoor naar ons en naar hen. 

2.2 Hoe wordt mijn bestelling verzonden?

Wij verzenden alle bestellingen standaard gratis via PostNL. Je bestelling wordt verzonden via de brievenbuspost, het voordeel hiervan is dat je niet thuis hoeft te blijven om je bestelling te ontvangen. Ook kun je tijdens het afrekenen kiezen voor een brievenbuspakketje van PostNL (€3,95), het voordeel hiervan is dat je de bestelling kunt volgen via een track&trace code. 

2.3 Hoe wordt mijn bestelling verpakt?

Wij verzenden al onze bestellingen standaard in een bubbeltjes envelop zodat deze goed beschermd. Grotere bestellingen versturen wij in een brievenbusdoosje zodat deze toch nog door je brievenbus past. Mocht er tijdens het verzenden toch iets defect zijn geraakt neen dan even contact met ons op! 

2.4 Kan ik mijn bestelling volgen?

Wij versturen standaard via de gewone brievenbuspost, deze bestelling kan je helaas niet volgen. Kies je tijdens het afrekenproces voor een brievenbuspakketje krijg je wel een Track&Trace code om je pakketje te volgen. 

2.5 Moet ik thuis blijven om mijn bestelling in ontvangst te nemen?

Je bestelling wordt door de brievenbus geleverd door PostNL, zodat je gelukkig niet hoeft thuis te zijn om je bestelling in ontvangst te kunnen nemen.

2.6 Wat zijn de bezorgkosten?

Wij verzenden al onze bestellingen binnen Nederland GRATIS, de grootte van je bestelling maakt dus niet uit. Wil je de order kunnen volgen met een track&trace code kun je kiezen voor een brievenbuspakketje, dit kost €3,95.

Naar België rekenen wij €2,95 als vastbedrag aan bezorgkosten. 

2.7 Wat is de levertijd van mijn bestelling?

Heb je je bestelling voor 18 uur geplaatst op een werkdag? Dan wordt deze dezelfde werkdag nog overgedragen aan onze verzendpartner PostNL. In Nederland heb je je bestelling dan doorgaans binnen 1 á 2 werkdagen in huis. Bestellingen naar België doen er doorgaans 2 tot 5 werkdagen over.

Vooral nu met het Coronavirus merken we dat PostNL meer vertragingen heeft door onderbezetting in het personeel enerzijds en drukte in de online bestellingen anderzijds. Mocht je bestelling er nadat wij deze hebben overgedragen aan PostNL onverhoopt iets langer over doen, dan danken we je alvast voor je begrip hiervoor naar ons en naar hen. 

3. Retourneren

3.1 Wat is jullie retourbeleid?

Heb je iets verkeerds besteld of spijt van de bestelling? Geen probleem! Je kunt de order binnen 30 werkdagen na ontvangst tegen de volgende voorwaarden retourneren:

Je hebt het recht je bestelling tot 14 dagen na ontvangst zonder opgave van reden te annuleren. Je hebt na annulering nogmaals 16 dagen om je product retour te sturen. Je krijgt dan het volledige orderbedrag via de door jouw gekozen betaalmethode retour gestort.

Indien je gebruik maakt van je herroepingsrecht, zal het product met alle geleverde toebehoren en in de originele nieuwstaat en verpakking aan de ondernemer geretourneerd worden. 

Volg de volgende stappen om je retour in goede orde af te handelen:

  1. Op pagina mijn account kun je inloggen en je retour aanmelden via "Mijn bestellingen". (Heb je geen account aangemaakt tijdens je bestelling kan je dit alsnog doen door hetzelfde email adres te gebruiken waardoor de order alsnog in je account komt te staan).

  2. Wanneer je retour is aangemeld via stap 1 kun je het retourformulier downloaden en vul deze geheel in en print hem om gebruik te maken van dit herroepingsrecht.

  3. Je kunt de te retourneren artikelen samen met het retourformulier in dezelfde verpakking/envelop naar ons terugsturen naar onderstaand adres;

Phone-Factory
t.a.v. Retourneren
Platinaweg 25, Unit 4.01
2544 EZ Den Haag
Nederland

* Vermeld altijd je ordernummer in of op je retour 


Bij Phone-Factory.nl is de verzending van je bestelling altijd gratis; wij betalen je verzendkosten. De kosten voor het retourneren zijn echter wel voor eigen rekening. Indien je ervoor kiest om het product te ruilen of een tegoedbon van ons wil ontvangen, vergoeden wij de verzendkosten wel.

Je kunt de retourzending via brievenbuspost versturen. Indien je pakket te groot is dien je deze te retourneren middels pakketpost. Als je kiest voor verzending per track&trace kun je het retour volgen en zeker weten dat hij goed aankomt, het risico van de retourzending in het geval deze zoek raakt ligt bij jou.

Is je product beschadigd of verkeerd geleverd? Neem dan contact op met onze klantenservice zodat we je verder kunnen helpen en jij niet voor deze kosten hoeft op te draaien.

Na je retour verstuurd is?

Zodra je retour goed ontvangen en verwerkt is krijg je hier automatisch een bericht van. Wij zullen vervolgens het verschuldigde orderbedrag binnen 5 werkdagen na ontvangst van je retour terugstorten via de door jou gekozen betaalwijze mits het product reeds in goede originele staat retour ontvangen is.

Heb je een verkeerd of kapot product ontvangen? Neem dan eerst contact op via de mail zodat we dit sneller kunnen oplossen!  

Na je retour verstuurd is?

Zodra je retour goed ontvangen en verwerkt is krijg je hier automatisch een bericht van. Wij zullen vervolgens het verschuldigde orderbedrag binnen 5 werkdagen na ontvangst van je retour terugstorten via de door jou gekozen betaalwijze mits het product reeds in goede originele staat retour ontvangen is.

Heb je een verkeerd of kapot product ontvangen? Neem dan eerst contact op via de mail zodat we dit sneller kunnen oplossen!  

3.2 Kan ik een artikel ook ruilen?

Ja uiteraard kan je alle producten die je bij ons besteld hebt ruilen. Je kunt dit op ons Retourformulier invullen voor welk product je wilt ruilen. 

Je kunt de te ruilen artikelen samen met het Retourformulier in dezelfde verpakking/envelop naar ons terugsturen. Je kunt dit gratis retourneren door "retour afzender" op onze envelop te zetten en daarbij ons retour adres:

Phone-Factory
t.a.v. Retourneren
Platinaweg 25, Unit 4.01
2544 EZ, Den Haag

3.3 Hebben jullie mijn retour al goed ontvangen?

Wij verwachten binnen 5 werkdagen jouw retourzending in ons magazijn te ontvangen. Soms zit er vanuit PostNL wat vertraging. Zodra wij jouw retourzending hebben ontvangen krijg je een automatische bevestiging per mail dat deze is ontvangen. Wij streven om dan binnen 5 werkdagen het aankoopbedrag terug te storten. Hou er rekening mee dat wij alleen kunnen terugstorten op dezelfde manier als dat er betaald is. Per bank kan het verschillen hoe snel het aankoopbedrag weer op je rekening staat. Heb je betaald via Paypal of Afterpay? Dan wordt jouw factuur aangepast via Paypal of Afterpay.

4. Probleem met de bestelling

4.1 Ik heb een verkeerd product ontvangen

Hier zit je natuurlijk niet op te wachten, hierbij dus onze excuses! Neem zo snel mogelijk contact op met het support team via [email protected]en wij doen ons best om het juiste artikel op te sturen.

4.2 mijn ontvangen product ziet er anders uit dan op de website

Wij doen ons best om alle producten naar waarheid weer te geven op de website. Soms kan de afbeelding toch iets afwijken. Heb je echt twijfels? Neem gerust contact met ons op via [email protected].

4.3 Ik heb een beschadigd product ontvangen.

Sorry, dat is niet helemaal de bedoeling natuurlijk! We raden je aan om zo snel mogelijk contact op te nemen met het support team via [email protected] We vragen je om dan wat foto’s te sturen van het probleem o.v.v je ordernummer. Wij proberen uiteraard hetzelfde vervangende item op te sturen, mits de voorraad het toelaat. Uiteraard vinden wij hoe dan ook een gepaste oplossing voor je!

4.4 Mijn bestelling is niet compleet geleverd

Neem snel contact op met het support team via [email protected]! Wij snappen dat het ontzettend vervelend is en wij proberen dan ook zo snel mogelijk het ontbrekende artikel op te sturen, mits deze nog op voorraad is.

You can compare a maximum of 3 products

Hide compare box
Door het gebruiken van onze website, ga je akkoord met het gebruik van cookies om onze website te verbeteren. Dit bericht verbergen Meer over cookies »